Spring naar inhoud

Inloggen op het huurdersportaal

Kijk hier hoe u inlogt via uw laptop en hier via uw telefoon.

Overlast

Overlast

Last van uw buren?

Bijvoorbeeld over tuinonderhoud, geluidshinder of een burenruzie. Een gesprek met uw buren is meestal het begin van de oplossing. Dit kan misverstanden en onbegrip uit de weg ruimen en conflicten voorkomen. Ga dit gesprek aan op een rustig moment.

Komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met Buurtbemiddeling. Buurtbemiddelaars werken onafhankelijk en helpen buren om weer in gesprek te gaan en samen naar oplossingen te zoeken. Buurtbemiddeling is gratis en beschikbaar voor alle inwoners van Helmond.

Lees de folder van LEV groep: 'Buurtbemiddeling? Samen lossen we het op' voor meer informatie:

Wij denken met u mee. Als buurtbemiddeling geen uitkomst biedt, kunt u contact opnemen met ons. Dan onderzoeken we of verdere stappen mogelijk zijn.

Wanneer meldt u overlast bij Woonpartners?

  • De overlast komt voor tijdens (een) langere periode(n) en meerdere omwonenden worden ernstig in hun woongenot gestoord.
  • Een gesprek met uw buren en Buurtbemiddeling heeft geen resultaat gehad.
  • De overlast is afkomstig uit het gehuurde (de woning en/of tuin).
  • Er is sprake van woonfraude of vervuiling.

Het is belangrijk dat u de overlast schriftelijk meldt.

Geluidsoverlast, mishandeling, vernieling of bedreiging?
Bel dan altijd de politie via 0900-8844 en in noodgevallen 112. Ook strafbare feiten als hennepkwekerijen, drugs dealen of prostitutie meldt u bij de politie. Geef dit ook door aan ons. Ook kunt u bellen met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

Overlast in openbare ruimtes
Dit meldt u bij de gemeente Helmond door 14 0492 te bellen. Denk hierbij aan: illegaal dumpen van afval, losliggende stoeptegels of lantarenpalen die niet werken.
U kunt ook gebruik maken van de BuitenBeter app of hier een online melding maken.