Spring naar inhoud

Inloggen op het huurdersportaal

Kijk hier hoe u inlogt via uw laptop en hier via uw telefoon.

Rechten

Het Recht van inzage
U heeft het recht om inzage te krijgen in welke persoonsgegevens wij van u verwerken.

Het recht op rectificatie (correctie)
Indien de persoonsgegevens die wij van u verwerken niet juist zijn, heeft u het recht om deze aan te laten passen.

Het recht op gegevenswissing (vergetelheid)
Indien wij uw persoonsgegevens niet meer nodig hebben voor het doel waarvoor we ze hebben gekregen, heeft u het recht ons te vragen deze te verwijderen. Hier zijn een aantal uitzonderingen op, zoals onze plicht om bepaalde gegevens te bewaren voor onder andere de belastingdienst.

Het recht op beperking van de verwerking
U heeft het recht om de beperking van de verwerking aan te vragen gedurende de periode dat we bezig zijn om te bepalen of uw gegevens gerectificeerd (gecorrigeerd) moeten worden, tijdens het bepalen van de onrechtmatigheid van gegevensverwerking, het bepalen of gegevens verwijderd moeten worden of als u bezwaar heeft ingediend tegen de verwerking.

Het recht op overdraagbaarheid van gegevens
Op uw verzoek moeten wij alle persoonsgegevens die wij van u hebben overdragen naar u of een andere organisatie naar uw keuze. U kunt alleen van dit recht gebruikmaken indien de gegevens worden verwerkt op grond van toestemming of overeenkomst.

Het recht van bezwaar
Als wij gegevens verwerken op grond van gerechtvaardigd belang of algemeen belang, kunt u bezwaar maken waarna een belangenafweging volgt. In het geval van direct marketing heeft u altijd het recht van bezwaar. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer Woonpartners de gegevens die u aan ons verstrekt heeft, gebruikt om u persoonlijk te benaderen om u iets te verkopen of verhuren.

Hoe kunt u aanspraak maken op uw rechten
U kunt uw verzoek per brief of per e-mail aan ons toesturen. Geef daarbij aan dat u aanspraak maakt op een van de bovenstaande rechten. U bent niet verplicht om te melden waarom u dit verzoek doet. Op de website kunt u het formulier "Intakeformulier AVG Rechten" downloaden en invullen. Deze kunt u ons toesturen.

Identificatie/Legitimatie
Voor het verzoek moet u zich legitimeren. Dit kunt u doen door persoonlijk langs te komen op ons kantoor zodat wij u kunnen identificeren, of door een afgeschermde kopie van uw legitimatie toe te voegen bij uw verzoek.

Kopie legitimatie
Woonpartners vindt het belangrijk dat u uw kopie van uw legitimatiebewijs op de juiste afgeschermde wijze aan ons verstrekt. Dit vinden wij belangrijk om misbruik of fraude te voorkomen. Let op: indien u ons een niet op de juiste wijze afgeschermde kopie opstuurt kunnen wij deze niet accepteren. 

Hoe kunt u uw kopie afschermen:

  1. Schrijf groot op de kopie dat het een kopie is, voor wie de kopie is bedoeld en de datum.
  2. Streep uw Burgerservicenummer door.
  3. Het Burgerservicenummer staat ook in de strook onderaan. Streep het ook daar door.

Welke afhandeltermijn
Binnen een maand reageren wij op uw verzoek. Bij complexe aanvragen mag Woonpartners een termijn van twee maanden gebruiken. Als het verzoek wordt geweigerd, informeren wij u binnen dezelfde periode. Wij moeten voldoen aan uw verzoeken, tenzij dit onmogelijk blijkt of een onevenredige inspanning kost of als u (of de betrokkene namens wie u het verzoek indient) onredelijk vaak om inzage vraagt.