Spring naar inhoud

Inloggen op het huurdersportaal

Kijk hier hoe u inlogt via uw laptop en hier via uw telefoon.

Rechten

Het Recht van inzage 
U heeft het recht om inzage te krijgen in welke persoonsgegevens wij van u verwerken. 

Het recht op rectificatie (correctie) 
Indien de persoonsgegevens die wij van u verwerken niet juist zijn, heeft u het recht om deze aan te laten passen. 

Het recht op gegevenswissing (vergetelheid) 
Indien wij uw persoonsgegevens niet meer nodig hebben voor het doel waarvoor we ze hebben gekregen, heeft u het recht ons te vragen deze te verwijderen. Hier zijn een aantal uitzonderingen op, zoals onze plicht om bepaalde gegevens te bewaren voor onder andere  de belastingdienst. 


Het recht op beperking van de verwerking. 
U heeft het recht om de beperking van de verwerking aan te vragen gedurende de periode dat we bezig zijn om te bepalen of uw gegevens gerectificeerd (gecorrigeerd) moeten worden, tijdens het bepalen van de onrechtmatigheid van gegevensverwerking, het bepalen of gegevens 
verwijderd moeten worden of als u bezwaar heeft ingediend tegen de verwerking. 


Het recht op overdraagbaarheid van gegevens 
Op uw verzoek moeten wij alle persoonsgegevens die wij van u hebben overdragen naar u of een andere organisatie naar uw keuze. U kunt alleen van dit recht gebruikmaken indien de gegevens worden verwerkt op grond van toestemming of overeenkomst. 

Het recht van bezwaar 
Als wij gegevens verwerken op grond van gerechtvaardigd belang of algemeen belang, kunt u bezwaar maken waarna een belangenafweging volgt. In het geval van direct marketing heeft u altijd het recht van bezwaar. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer Woonpartners de gegevens die u aan ons verstrekt heeft, gebruikt om u persoonlijk te benaderen om u iets te verkopen of verhuren. 
Hoe kunt u aanspraak maken op uw rechten 
U kunt uw verzoek per brief of per e-mail aan ons toesturen. Geef daarbij aan dat u aanspraak maakt op een van de bovenstaande rechten. Als u wilt toelichten wat de reden van uw verzoek is, stellen wij dat op prijs. U bent hiertoe niet verplicht. Op de website kunt u het formulier “Intakeformulier AVG Rechten” downloaden en invullen. Deze kunt u ons toesturen.


Identificatie/Legitimatie 
Voor het verzoek moet u zich legitimeren. Dit kunt u doen door persoonlijk langs te komen op ons kantoor zodat wij u kunnen identificeren, of door een afgeschermde kopie van uw legitimatie toe te voegen bij uw verzoek. 


Kopie legitimatie 
Woonpartners vindt het belangrijk dat u uw kopie van uw legitimatiebewijs op de juiste afgeschermde wijze aan ons verstrekt. Dit vinden wij belangrijk om misbruik of fraude te voorkomen. Let op: indien u ons een niet op de juiste wijze afgeschermde kopie opstuurt kunnen wij deze niet accepteren.  


Hoe moet u uw kopie afschermen: 
1. Schrijf groot op de kopie dat het een kopie is, voor wie de kopie is bedoeld en de datum. 
2. Streep uw Burgerservicenummer door. 
3. Het Burgerservicenummer staat ook in de strook onderaan. Streep het ook daar door. 


Welke afhandeltermijn 
Binnen een maand reageren wij op uw verzoek. Bij complexe aanvragen mag Woonpartners een termijn van twee maanden gebruiken. Wij zullen het binnen een maand aangeven wanneer wij extra tijd nodig blijken te hebben Wij zullen aan uw verzoek(en) voldoen, tenzij blijkt dat dit onmogelijk is of wij andere gronden hebben uw verzoek te weigeren. Dit kan zijn wanneer bijvoorbeeld de beantwoording een onevenredige inspanning kost, wanneer u (of de betrokkene namens wie u het verzoek indient) onredelijk vaak om inzage vraagt, of wanneer de privacy van derden in het geding komt.